Parijs is romantiek, Milaan is stijl, New York is energie, Washington is macht, Tokyo is modern, Lagos is corruptie, Barcelona is cultuur, Rio is leuk. Dit zijn de merken van steden, en ze zijn onlosmakelijk verbonden met de geschiedenis en ambities van al deze plaatsen.

Plaatsen zijn net als bedrijven: het is voor steden en gebieden met een sterk merk veel makkelijker om hun producten en diensten te verkopen en mensen en investeringen aan te trekken.

Maar hoe pak je dat aan?

Gebruik het 8-stappenplan voor place branding van het Citymarketing Collectief:

  • Stap 1: Definieer duidelijke doelstellingen
  • Stap 2: Begrijp de doelgroep
  • Stap 3: Identificeer het huidige merkbeeld
  • Stap 4: Stel de gewenste merkambitie vast
  • Stap 5: Ontwikkel de positionering
  • Stap 6: CreĆ«er waardeproposities
  • Stap 7: Voer de brand strategie uit
  • Stap 8: Meet succes

 

We helpen je graag verder.

deel dit: